93/98
93/98
Сьогодні відбудеться розгляд колективного позову до Окружного адміністративного суду м. Києва, щодо визнання незаконним податку на дорогі авто

Як Вам всім відомо, Верховною Радою України були внесенні зміни до Податкового кодексу, яким введено податок на легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3 000 куб. см – для бензинових двигунів; 2 500 куб см. – для дизельних агрегатів у розмірі 25000 гривень. Податок на дорогі авто був ведений в дію Рішенням Київської міської ради (КМР).

На думку юристів ЮК «Коларес», що діють в інтересах автовласників та всієї громади м. Києва, обов’язок справляння транспортного податку, являється неправомірним оскільки:

  1. Цей податок порушує права автовласників, на підставі наявної дискримінації прав власників авто, як людини у порівнянні з іншими людьми, за ознакою майнового стану.
  2. Дискримінація в цьому податку вбачається також в наявності менш сприятливих умов сплати транспортного податку порівняно з іншими платниками податків.
  3. Встановлення транспортного податку, на автомобілі які вже є у власності осіб, є порушенням норм моралі та права, та порушує закріплене ст.58 Конституції України положення, про дію законів та інші нормативно-правових актів.
  4. При цьому, Верховна Рада України може встановлювати тільки перелік дозволених місцевих податків і граничних параметрів таких податків. А, власне, встановлення місцевих податків, із дотриманням встановлених Верховною Радою критеріїв, – це вже компетенція відповідних місцевих рад. І навпаки, якщо вважати, що транспортний податок, по суті, враховуючи те, що він прийнятий і визначений Верховною радою, є загальнодержавним, то згідно ст. 8.2. ПКУ, до загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов’язковими до сплати на усій території України. Однак, серед переліку загальнодержавних податків, що визначений ст.9 ПКУ, такого податку немає.
  5. Оподаткування введене всупереч принципу стабільності, що передбачений п.п. 4.1.9 ст.4 ПКУ, який говорить, що зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.
  6. Транспортний податок, звужує можливість власників авто належним чином користуватись своїми транспортними засобами, оскільки ставка транспортного податку значно перевищує розмір місячного прожиткового мінімуму для працездатних осіб та розміру мінімальної заробітної плати.

Враховуючи вищевикладене, юристи ЮК «Коларес» зробили висновок, що застосування транспортного податку суперечить встановленим чинним конституційним нормам, гарантіям та принципам, порушуючи які, КМР приймаючи вищевказане Рішення, виділяє власників окремих автомобілів з понад інших людей, що також користуються власними автомобілями, обмежуючи таким чином їх права, нехтує положенням закону про дію нормативно-правового акта в часі та принципом недискримінації.

Джерело:
© ТОВ "Коларес", 2008-2017

Відповідно до Закону України «Про авторське право і суміжні права», до майнового права автора належить виключне право на дозвіл або заборону використання твору іншими особами.


ТОВ «Коларес» дозволяє вільне використання матеріалів сайту виключно за таких умов:


збереження логотипу або посилання на першоджерело; в тексті - кликабельна пряма URL на сторінку, матеріали якої використані.